Beskidzki Zespół Leczniczo – Rehabilitacyjny Szpital Opieki Długoterminowej w Jaworzu

zaprasza do wzięcia udziału

w projekcie pn. „Wskazujemy najlepszą drogę do sprawności – rehabilitacja osób z chorobami przewlekłymi układu kostno – stawowego i mięśniowego” dofinansowanego z funduszy europejskich.

Celem projektu jest przywrócenie sprawności fizycznej oraz zdolności do aktywności zawodowej mieszkańcom województwa śląskiego z dysfunkcjami narządu ruchu, spowodowanymi przewlekłymi chorobami układu kostno – stawowego i mięśniowego poprzez m. in. rehabilitację oraz prowadzenie działań w zakresie edukacji zdrowotnej, żywieniowej oraz psychoedukacji.

UDZIAŁ W PROJEKCIE JEST BEZPŁATNY.

NIE JEST POTRZEBNE SKIEROWANIE OD LEKARZA.

NA PIERWSZEJ WIZYCIE LEKARSKIEJ NALEŻY PRZEDŁOŻYĆ POSIADANĄ DOKUMENTACJĘ MEDYCZNĄ.

Uczestnik  musi spełnić następujące warunki kwalifikacji:

1)       rozpoznanie choroby przewlekłej układu kostno – stawowego lub mięśniowego w wywiadzie (wg ICD-10: M15-M19, M47, M50, M51, M54),

2)       wiek – od 50 do 59 roku życia w przypadku kobiet oraz od 50 do 64 roku życia w przypadku mężczyzn,

3)       miejsce zamieszkania w woj. śląskim,

4)       osoba aktywna zawodowo lub deklarująca gotowość do podjęcia zatrudnienia,

5)       osoba niekorzystająca w ciągu 6 miesięcy przed zgłoszeniem do programu ze świadczeń rehabilitacji leczniczej finansowanych przez NFZ, ZUS, KRUS lub PFRON z powodu ww. jednostek chorobowych.

Realizacja działań przebiega następująco:

Ø  I WIZYTA LEKARSKA – kwalifikacja,

Ø  I PORADA FIZJOTERAPEUTYCZNA,

Ø  ROZPOCZĘCIE INDYWIDUALNEGO PLANU REHABILITACJI ORAZ DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH (przez min. 15 dni zabiegowych oraz po 3 edukacje zdrowotne, żywieniowe, psychoedukacje),

Ø  II WIZYTA LEKARSKA – po zakończeniu indywidualnego planu rehabilitacji,

Ø  II PORADA FIZJOTERAPEUTYCZNA i III WIZYTA LEKARSKA – po 2 miesiącach od zakończeniu indywidualnego planu rehabilitacji.

NIEZBĘDNE INFORMACJE DOTYCZĄCE REKRUTACJI ORAZ REALIZACJI MOŻNA UZYSKAĆ POD NR TEL. 502 095 349.