Rehabilitacja po przebytej chorobie COVID-19 w trybie stacjonarnym

prowadzi BEZPŁATNĄ rehabilitację pacjentów po przebytej chorobie COVID-19
dla DOROSŁYCH oraz DZIECI I MŁODZIEŻY
w trybie STACJONARNYM

Celem rehabilitacji jest poprawa sprawności oddechowej, wydajności wysiłkowej i krążeniowej, siły
mięśniowej o ogólnej sprawności fizycznej oraz wsparcia zdrowia psychicznego w stanie średnim lub ciężkim

Świadczenia rehabilitacji COVID-19 realizowane są na podstawie skierowania wystawionego przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego (m.in. lekarza poz)po zakończonym leczeniu potwierdzonej choroby COVID (dodatni wynik testu PCR w kierunku Sars-CoV-2 lub wypis z leczenia szpitalnego)

Zakończenie leczenia w kierunku COVID-19 określa się jako:

• datę zakończenia izolacji domowej, lub
  • datę wypisu ze szpitala, lub
  • datę wypisu z izolatorium

Świadczenia rehabilitacji COVID-19 udzielane są pacjentom, którzy ze względu na kontynuację leczenia wymagają kompleksowych świadczeń rehabilitacyjnych oraz całodobowego nadzoru pielęgniarskiego.

REHABILITACJA OBEJMUJE

• noclegi wraz z wyżywieniem,
  • badania lekarskie oraz specjalistyczne konsultacje lekarskie,
  • całodobową opiekę pielęgniarską,
  • zabiegi rehabilitacyjne (średnio 4 zabiegi dziennie),
  • terapię psychologiczną, psychoedukację i terapię wspierającą,
  • edukację zdrowotną i promocję zdrowia.

Czas trwania rehabilitacji COVID-19 wynosi do 6 tygodni, przy czym rozpoczęcie rehabilitacji COVID-19 następuje w terminie do 6 miesięcy od zakończenia leczenia w kierunku COVID-19

Badaniami diagnostycznymi wymaganymi przy kwalifikacji do leczenia są*:

• badania obrazowe RTG lub MR lub TK klatki piersiowej z opisem wykonane w czasie leczenia lub po zakończeniu leczenia ostrej fazy choroby,
  • aktualna morfologia, CRP,
  • aktualne badanie EKG,
  • inna dokumentacja medyczna dotycząca leczenia COVID-19 lub objawów pocovidowych, mająca wpływ na ocenę stanu zdrowia pacjenta,
  • przy dominującym problemie kardiologicznym badanie echokardiograficzne serca wykonane w czasie leczenia lub po zakończeniu leczenia ostrej fazy choroby.

Wyżej wymienione wyniki badań należy dołączyć do skierowania.  W przypadku braku aktualnego badania EKG zostanie ono wykonane przy przyjęciu pacjenta na rehabilitację COVID-19.

Klinicznym kryterium kwalifikacji pacjentów do objęcia świadczeniem są:

• spadek siły mięśniowej z wykorzystaniem oceny siły mięśniowej skalą MRC (0-5), lub
  • stopień nasilenia duszności wg skalim MRC w stopniu 2-3.

Z programu wyłącza się pacjentów, którzy odbyli już program z zakresu rehabilitacji po przebytej chorobie COVID-19 lub zakwalifikowani zostali do świadczeń w ramach programu pilotażowego w zakresie rehabilitacji leczniczej dla świadczeniobiorców po przebytej chorobie COVID-19.

Kontakt telefoniczny:

502 095 572 lub 33 817 21 66 wew. 526 Izba Przyjęć dla Dorosłych
502 095 571 lub 33 817 21 66 wew. 104 Izba Przyjęć dla Dzieci

PODSTAWĄ DO PRZYJĘCIA NA REHABILITACJĘ COVID19 JEST SKIEROWANIE ZAWIERAJĄCE NASTĘPUJĄCE DANE:

• Miejsce: ODDZIAŁ REHABILITACJI (kod 4300 LUB 4301)
  • Rozpoznanie: OKREŚLIĆ STAN PACJENTA PO PRZEBYTEJ CHOROBIE COVID-19 (wg jednostki chorobowej ICD10)
                      np. U.07.1 (COVID-19)
                           U.09.9 (Stan zdrowia po COVID-19)
                           U.10 (Wieloukładowy zespół zapalny powiązany z COVID-19)
  • Cel/Uzasadnienie: STAN PO COVID-19 WYMAGAJĄCY REHABILITACJI

Attachments:
FileDescriptionCreatorFile size