Rehabilitacja po przebytej chorobie COVID-19 w trybie ambulatoryjnym

SZPITAL OPIEKI DŁUGOTERMINOWEJ W JAWORZU
prowadzi BEZPŁATNĄ rehabilitację pacjentów po przebytej chorobie COVID-19
dla DOROSŁYCH w trybie AMBULATORYJNYM

Głównym celem  programu fizjoterapii jest wspomaganie pełnego powrotu do zdrowia i aktywności
(w tym zawodowej) osób, po przebyciu COVID-19 w szczególności:

• poprawa tolerancji wysiłku fizycznego,
  • zmniejszenie natężenia objawów związanych z przebyciem COVID- 19,
  • edukacja „ozdrowieńców” w zakresie samodzielnego radzenia sobie z objawami związanymi
    z przebyciem COVID-19.

Świadczenia rehabilitacji COVID-19 realizowane są na podstawie skierowania wystawionego przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego (m.in. lekarza poz) pacjentom, u których występuje nieznaczne pogorszenie tolerancji wysiłku fizycznego w skali duszności mMRC ≥ 1.

Rozpoczęcie rehabilitacji następuje w terminie do 6 miesięcy od zakończenia leczenia COVID – 19.

ETAPY REALIZACJI:
1.Wizyta fizjoterapeutyczna WSTĘPNA obejmująca badanie podmiotowe i przedmiotowe m. in. ocenę      natężenia objawów zgłaszanych przez pacjenta (duszności, zmęczenie);
2.Wizyta fizjoterapeutyczna – ZABIEGI REHABILITACYJNE (częstotliwość ustalana indywidualnie, obejmuje co najmniej 4 procedury, w tym edukację pacjenta);
3.Wizyta fizjoterapeutyczna KOŃCOWA przeprowadzona po 6 tygodniach od wizyty wstępnej obejmująca:
•    ocenę natężenia objawów,
•    ocena tolerancji wysiłku fizycznego,
•    ocena sprawności fizycznej,
•    zalecenia,
•    przekazanie informacji do lekarza kierującego o zastosowanym leczeniu i jego efektach.

Uczestnik programu w czasie trwania programu nie może korzystać z innych świadczeń rehabilitacyjnych zarówno ze środków programu, jak i innych środków na realizację świadczeń rehabilitacyjnych.

Kontakt telefoniczny:

502 095 572 lub 33 817 21 66 wew. 526 Izba Przyjęć dla Dorosłych

PODSTAWĄ DO PRZYJĘCIA NA REHABILITACJĘ COVID19 JEST SKIEROWANIE ZAWIERAJĄCE NASTĘPUJĄCE DANE:

• Miejsce: DZIAŁ FIZJOTERAPII (kod 1310)
  • Rozpoznanie: OKREŚLIĆ STAN PACJENTA PO PRZEBYTEJ CHOROBIE COVID-19                                                              np.  U.07.1 (COVID-19)

U.09.9 (Stan zdrowia po COVID-19)
                             U.10 (Wieloukładowy zespół zapalny powiązany z COVID-19)
  • Cel/Uzasadnienie: STAN PO COVID-19 WYMAGAJĄCY REHABILITACJI

Attachments:
FileDescriptionCreatorFile size
Download this file (Skierowanie na rehabilitację ambulatoryjną COVID19.pdf)Skierowanie na rehabilitację ambulatoryjną COVID19.pdf superadnimistrator159 kB