"Wskazujemy najlepszą drogę do sprawności”
– rehabilitacja osób z chorobami układu krążenia

Celem projektu jest zmniejszenie ryzyka powikłań chorób układu krążenia
oraz utrzymanie bądź przywrócenie zdolności do aktywności zawodowej mieszkańców województwa śląskiego będących uczestnikami kompleksowych działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych prowadzonych w ramach Programu.

Projekt będzie się składał z następujących działań:

1. Organizacji szkolenia dla kadry medycznej;

2. Kompleksowej rehabilitacja uczestników - grupy I, II;

3. Działań edukacyjnych - grupy I, II;

4. Grupy wsparcia dla palaczy i osób z nadwagą.

Grupę docelową stanowią osoby w wieku aktywności zawodowej.

Działaniem nr 1 zostaną objęci pracownicy medyczni Beskidzkiego Zespołu Leczniczo –  Rehabilitacyjnego Szpitala Opieki Długoterminowej w Jaworzu;

Działanie nr 2     skierowane jest do 100 pacjentów, mieszkańców województwa śląskiego, dotkniętych problemem chorób układu krążenia, z dwóch grup:

Grupa I –  pacjenci hospitalizowani z powodu choroby niedokrwiennej serca (wg ICD 10:I20, I21, I24, I25) lub niewydolności serca (wg ICD 10: I50) lub po zabiegach rewaskularyzacji przezskórnej lub chirurgicznej tętnic wieńcowych w okresie co najmniej dwóch lat przed zgłoszeniem się do programu,

Grupa II – pacjenci znajdujący się pod opieką POZ lub poradni specjalistycznych w związku ze zdiagnozowaną chorobą niedokrwienną serca (wg ICD 10: I20, I21, I24, I25) lub niewydolnością serca (wg ICD 10: I50);

Działaniem nr 3    zostanie objętych ww. 100 pacjentów oraz 100 członków rodzin pacjentów w zakresie edukacji zdrowotnej;

W działaniu nr 4   wsparcie otrzyma 26 pacjentów chcących rzucić palenie oraz 52 pacjentów mających problem z nadwagą/otyłością i chcących zredukować masę ciała.

Okres realizacji projektu: I.2020 r. – XII.2022 r.

Dofinansowanie projektu z UE:  283 905,31 PLN