Fala uderzeniowa

Niezwykle skuteczna i nieinwazyjna metoda leczenia przewlekłych stanów zapalnych i bólowych układu mięśniowo – szkieletowego. Niewątpliwą zaletą stosowania fali uderzeniowej jest fakt, iż zwykle wystarczą 3-4 zabiegi z 1-tygodniowymi przerwami oraz stosunkowo krótki czas zabiegu, który wynosi tylko ok 10 minut.
Ze względu na szybki efekt oraz niską czasochłonność fala uderzeniowa znajduje szerokie zastosowanie w medycynie ortopedycznej. Najczęściej stosuje się ją na problemy związane ze ścięgnami, więzadłami, ale znajduje również swoje zastosowanie w chorobach kości lub mięśni.
Fale uderzeniowe są akustycznymi falami przenoszącymi energię w bolesne miejsca w układzie mięśniowo szkieletowym oraz ścięgnach, w których toczą się podostre i przewlekłe procesy bólowe. Dzięki tej energii następuje leczenie oraz regeneracja ścięgien i tkanki miękkiej.

Pozaustrojowa terapia falami uderzeniowymi wykazuje przede wszystkim intensywne działanie przeciwbólowe, poprawia metabolizm komórkowy i usprawnia cyrkulację krwi w obszarze bólowym.

Efekty medyczne po zastosowaniu fali uderzeniowej:

• zmniejszenie napięcia mięśni oraz zahamowanie skurczów,
  • zwiększone rozproszenie substancji p (mediatora bólu oraz czynnika wzrostu),
  • zwiększona produkcja kolagenu,
  • zwiększony metabolizm oraz mikrokrążenie,
  • rozpuszczanie zwapniałych fibroblastów oraz rozpoczyna biochemiczny proces odwapniania pierwotnych zwapnień oraz wtórnych symptomów choroby zwyrodnieniowej stawów.

Wskazania do terapii falą uderzeniową:

• bolesny bark,
  • łokieć tenisisty/golfisty,
  • ból po wewnętrznej stronie nadgarstka,
  • ból w okolicy biodra oraz pasma biodrowo piszczelowego,
  • zespół wierzchołka rzepki oraz zespół brzegu kości piszczelowej,
  • kolano skoczka,
  • ból ścięgna Achillesa,
  • ostroga piętowa/powięź podeszwowa,
  • punkty spustowe,
  • urazy i kontuzje (naderwania, nadciągnięcia, zwichnięcia, skręcenia),
  • zmiany zwyrodnieniowe stawów,
  • zespoły bólowe kręgosłupa (dyskopatie).

Godziny otwarcia Jaworzańskiego Centrum Hydroterapii Solankowej: poniedziałek – sobota 1130 – 1900
Informacje i rezerwacje pod numerem telefonu: (33) 817-26-21 wew. 701